Václav Bednář alias Venca Cooper natáčí se svojí třídou vtipné scénky. Znát je můžete z Instagramu a Tiktoku.
Krajský úřad v Ústí nad Labem hostil projekt Rada mladších. Studenti z Karlovarského a Ústeckého kraje v něm řešili finanční chudobu, vzdělávání i veřejnoprávní média.
Je známo, že mnohé obce a města získávala jména i podle vlastností či povolání lidí, kteří v nich žili. Platí to i pro trojici obcí nesoucí stejný název – Tlumačov.
Výjezdy na krátkodobé stáže nebo praxe podporují dovednosti středoškoláků i vyučujících a zvyšují jejich odborné, jazykové a profesní kompetence.
V Olomouci už se bruslí. Na venkovním kluzišti v areálu městské tržnice, hned vedle vyhlídkového kola, se každý den střídá veřejnost s dětmi ze školek a škol.
Festival vzdělávání ve Žďáře nad Sázavou nabízí přehled středních škol, ukázky oborů i rozhovory s pedagogy. Český rozhlas Vysočina byl u toho živě.
Radioporadna o tom, jak funguje paměť a jak bychom ji taky mohli posílit či trénovat? Naším hostem je PhDr. Darina Hlinková, PhD., specialistka gerontopedagogiky.
Vědci z Ústavu pro jazyk český Akademie věd mapují, jak se proměnila nářečí za posledních 50 let. Navazují tak na výzkumy ze 60. a 70. let. Zavítali také do Nahošovic.
Ústecký kraj zkoumal psychickou pohodu a pracovní spokojenost pedagogů všech středních a několika základních škol. Dotazník vyplnily téměr 4000 učitelů.
Fakulta umění a designu Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem pořádá 5. listopadu den otevřených dveří.
Prémiové bydlení, pivo i kanály. Jak se proměnil význam slova „prémiový“? a proč na nás tahle marketingová nálepka tak funguje? Více nám prozradí náš bohemista.
Co by měly děti a mladí lidé vědět o změně klimatu? V podcastu Reparát rozebírá téma klimatické krize a úzkosti Martin Kříž z projektu Učíme o klimatu.
Každá doba s sebou nese určitá „slovní zaklínadla“, která jsou pro ni typická. Náš bohemista se zaměří právě na ta nejaktuálnější, mezi které patří i slovo respektující.
„Pokud se cítíme v bezpečí, můžeme zkoušet nové věci. Nezávislost rozvíjíme díky tomu, že víme, že se o někoho můžeme opřít,“ je přesvědčená Tamara Neufeld Strijack.
„Velké přesuny dětí do speciálních škol nepřipadají v úvahu, protože ani nemáme školy, do kterých bychom je dali,“ upozorňuje Lenka Felcmanová.
„Pracuji se studenty, ale dost často konzultuji i s učiteli a rodiči,” říká školní psycholožka, lektorka primární prevence a terapeutka ve výcviku Eliška Cvrkalová.
Převod nepedagogů na obce povede k úsporám jen za předpokladu, že budou zřizovatelé mateřských a základních škol spolupracovat. Jaké způsoby organizace budou efektivní?
V dubnu 2024 vstoupil v Polsku v platnost předpis, který učitelům zakazuje zadávat povinné domácí úkoly.