Jak poznat dobrý mural? Jak se proměňuje vztah veřejnosti a lokálních politiků ke street artu? Jaké lokality jsou pro street art ideální? A funguje jako turistické lákadlo?
Devátý ročník festivalu základních uměleckých škol zvaný ZUŠ Open je v plném proudu, potrvá až do 6. června. Jaké to je vést zušku v Praze a jaké v regionu?
Ivan Kafka je autorem řady instalací a realizací v krajině i městském prostoru, vytváří několikatunové objekty i křehké trojrozměrné papírové novoročenky.
Ukrajinský malíř a architekt, rodák z Čeljabinska Michail Ščigol, léta žil v Železnici na Jičínsku. Teď má nově na Valdštejnově náměstí v Jičíně svou galerii.
Pražská UMPRUM, neboli Vysoká škola uměleckoprůmyslová, patří ke špičkovým evropským uměleckým školám. V letošním roce slaví 140 let od svého založení.
Moderuje Saša Michailidis.
Jak to dopadne, když se spojí studenti kreativního designu s Českým rozhlasem Plzeň a vizualizují zvuk?
Jak dobře naplňuje Cena EU za literaturu své poslání? Jak může pomoci prosadit české autorky a autory na evropském literárním trhu?
Česká akademie vizuálního umění ocenila známého a dlouholetého rozhlasového redaktora Českého rozhlasu Vltava Karla Oujezdského za celoživotní dílo.
Prohlédnout si známé akty fotografa Jana Saudka mohou návštěvníci Západočeského muzea v Plzni. Majitel jedné z pražských galerií totiž muzeu zapůjčil svou soukromou sbírku.
Socha koně od Michala Gabriela měla stát pod hradbami pardubického zámku rok, teď ale město uvažuje o tom, že koně v nadživotní velikosti od známého sochaře odkoupí.
Co by znamenalo stoprocentní clo na filmy vyrobené mimo USA pro Hollywood? A jaký dopad by mohlo mít na evropský, případně český filmový trh?
Sbírky Západočeské galerie v Plzni se rozrůstají o jedinečný soubor děl jednoho z nejvýznamnějších českých umělců druhé poloviny dvacátého století – Zbyňka Sekala.
V centru Písku sídlí Galerie Dragoun. Její soukromý majitel ji věnoval rozsáhlému dílu akademického malíře Františka Romana Dragouna, který celý život žil a tvořil v Písku.
Je mnoho způsobů, jak poznávat dějiny, a určitě k tomu napomáhají i pomníky a sochy v parcích, na náměstích a dalších veřejných prostranstvích.
„Kdyby se nějakým zázrakem povedlo přenést Telegraph Gallery z Olomouce do Prahy, návštěvnost by vzrostla klidně i dvacetinásobně,“ říká šéfkurátor Mira Macík.
Expo 2025 je tady. „Je to krok do neznáma a něco, co jsem nikdy nedělal. Nebylo to lehké a nejsem se vším spokojen, ale chtěl jsem to zkusit a zabojovat,“ přiznává sochař.
Jeho tématem je umění ve veřejném prostoru. Nejnověji se podílel na publikaci Pražské metro. To je podle něj prostředím, v němž se snoubí kvalitní umění a architektura.