Vít Zouhar je skladatel, muzikolog, profesor a prorektorem Univerzity Palackého v Olomouci. Je autorem a spoluautorem jedenácti oper (včetně Coronide, Torso, La Dafne, Echo, L'Arianna, Sara'smile) a více než šedesáti orchestrálních a komorních děl (včetně Brána slunce, Blízká setkání zběsilostí srdce), zvukových instalací a hudebních her (včetně Arcadi, GArdenME, Tastes, Plain, EUOUAE). Jeho hudba je spojována s minimalismem a postmodernou. Mnohé z jeho skladeb byly objednány prestižními institucemi a soubory jako Národní divadlo Praha, Národní divadlo Brno, Pražské jaro, Moravský podzim, Orchestr Berg, Terezín Music Foundation nebo Ensemble Damian, a jsou pravidelně uváděny a nahrávány v Evropě. Zouharova díla byla vydána na několika CD. Jeho divadelní díla byla na repertoáru Národního divadla v Praze (Radúz a Mahulena, Monsigneur de Pourcegnac), Národního divadla Brno (La Dafne, Noci Dnem, Otvírání pramenů Alfréda Radoka), Ensemble Damian (Coronide, Torso, Saeculum Coronatum, L'Arianna) a operapovera (Echo). Zouhar úzce spolupracuje s umělci Roccem, Tomášem Hanzlíkem, Sárou Medkovou, Ivo Medkem, Martinem Hermanem, Tomášem Hrůzou, J. A. Pitínským a dalšími. Vít Zouhar tvoří společně s Gabrielou Coufalovou, Jaromírem Synkem a Tomášem Hrůzou SJ Laptop Ensemble. Jako rezidenční skladatel působil Zouhar v IEM Graz a ve Werkstadt Graz a získal různá prestižní ocenění včetně Ceny Alfréda Radoka nebo ceny Libuška Festival Opera. V roce 2001 založil program Slyšet jinak, zaměřený na nové způsoby podpory hudebního vzdělávání a skupinového skládání. Vydal osm knih o hudbě (včetně Composing in the Classroom - s Ivo Medkem a Jaromírem Synkem; Milý příteli: Dopisy Bohuslava Martinů Zdeňku Zouharovi; Postmoderní hudba? Německá debata na konci 20. století) a více než padesát recenzovaných časopiseckých článků, kapitol a dalších textů. Mezi jeho poslední publikace patří kritické vydání komorních kantát Bohuslava Martinů (Baerenreiter, 2016) a dopisy Martinů Miloslavu Burešovi a Miloši Šafránkovi (společně s Gabrielou Coufalovou, Univerzita Palackého, 2017, 2019, 2020). Zouhar zrekonstruoval původní verzi Poème électronique od Edgarda Varèse pro IEM-CUBE Graz a podílí se na The Bohuslav Martinů Complete Edition.