Marie Černá: Jsem chodící reklamou výrobků z Vysočiny

2. září 2015

V Tandemu se svezla Marie Černá, předsedkyně certifikační komice „VYSOČINA regionální produkt“, stylově oblečená téměř od hlavy k patě do saka, šátku, šperků, které vyrobili lidé na Vysočině. Doprovod jí dělal Jan Dvorský z kozí farmy v Olešence, jehož mléko a sýry se pyšní touto regionální značkou.

Nejzdravější a také k přírodě nejšetrnější je kupovat si výrobky, které vznikly pár kilometrů od našeho domova. Produkty, které se chlubí značkou „VYSOĆINA regionální produkt“ vám zaručují, že opravdu vzešly z našeho kraje. Marie Černá říká, že např. v oblasti jídla se z pestré nabídky dá připravit celá hostina – klobásky z Krucemburku, bítešský chléb, pivo z Brodu a Chotěboře, med, svatební koláčky… V Tandemu také hosté radili, jak se o tuto regionální značku ucházet a kde si všechny tyto dobroty, ozdoby, oblečení a hračky koupit.

Spustit audio

Více z pořadu

E-shop Českého rozhlasu

Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!

Jan Rosák, moderátor

slovo_nad_zlato.jpg

Slovo nad zlato

Koupit

Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.