A studio Rubín je teď divadlo zaměřené na autorské inscenace, říká jeho umělecká šéfka Fričová
Když dramaturgyně Dagmar Fričová dostala nabídku, aby se zúčastnila výběrového řízení na uměleckou šéfku pražského A studia Rubín, rozhodla se, že napíše nekompromisní koncepci. Nebrala vůbec do úvahy to, co se v divadle dosud hrálo, a napsala vizi, jak by divadlo mohlo vypadat pod jejím vedením. Nazvala ji Koncepce divadla mého srdce.
Čtěte také
„A studio Rubín dnes z velké části je divadlo zaměřené na autorské inscenace, na vznik nových textů. Je to divadlo, které rozvíjí dokumentární linku, které si vybírá spíš intimnější témata.“
„A možná až dosud upozaďovaná témata se snaží buď ukázat z určitých nečekaných perspektiv, anebo naopak vsazovat do širšího společenského a politického rámce,“ vysvětluje.
Proč v Rubínu akcentují ženský pohled na svět? Poslechněte si Hovory Tatiany Čabákové.
Související
-
Když děláte divadlo poctivě, energie se vám vrátí, říká šéfka Divadla X10
„Dělat divadlo je radostná dřina,“ říká Lenka Havlíková, ředitelka pražského Divadla X10 a šéfka Asociace nezávislých divadel.
-
Velká celoživotní láska, to je pro mě divadlo, přiznává teatrolog a herec Jaroslav Someš
Prý si pamatuje data všech českých divadelních premiér. „Ne. Občas, když něco píšu, se musím někam podívat, abych se ujistil, že si to pamatuju správně,“ glosuje.
-
Divadlo v televizi je úplně jiná disciplína, míní dramaturg ČT art Tichý
Divadlo v televizi? „Nesmysl to není, pokud si člověk připustí, že jde o dvě odlišné disciplíny,“ říká v pořadu Hovory dramaturg ČT, okruhu ČT art Zdeněk Tichý.
Více z pořadu
E-shop Českého rozhlasu
Starosvětské příběhy lesníků z časů, kdy se na Šumavě ještě žilo podle staletých tradic.
Václav Žmolík, moderátor
3x Karel Klostermann
Komplet obsahuje dva šumavské romány Ze světa lesních samot, V ráji šumavském a povídkový soubor Mrtví se nevracejí z pera klasika české literatury Karla Klostermanna (1848 - 1923), který tomuto kraji zasvětil celé své dílo.