Na Smetanově nábřeží v Praze se symbolicky otevřela pěší zóna. Jen na 20 minut

30. srpen 2011

Iniciativa Auto*Mat, která se zaměřuje na rozvoj cyklostezek a bezpečnost chodců v Praze, dnes uspořádala happening na Smetanově nábřeží a symbolicky zde otevřela pěší zónu. Iniciativa tak upozorňuje na problém dopravy v centru města, které by podle ní mělo patřit chodcům nebo cyklistům.

Na Smetanově nábřeží byla přes prázdniny částečně omezená doprava kvůli opravám tramvajových tratí. Výstavba pěší zóny se ale zatím nekoná. „Pěší zóna vydržela asi 20 minut, pak byl opět navrácen původní provoz,“ přiblížil Vratislav Filler, který se v Auto*Matu zabývá cyklistikou v Praze.

Iniciativa Auto*Mat teď bude sbírat veřejnou podporu pro to, aby získala co nejvíce místních, místních institucí, organizací a podniků pro pěší zónu na Smetanově nábřeží.

„Počítáme s tím, že se podmínky pro veřejnou, pěší i cyklistickou dopravu přímo na Smetanově nábřeží a vůbec v centru zlepší. To znamená, že část dopravy se ztratí,“ doufá Filler. Například uvádí, že objízdná trasa, která není dnes využitá, je Strahovský tunel.

Auto*Mat je nyní v jednání s pražským primátorem Bohuslavem Svobodou (ODS). „Jednání probíhá, ne úplně nejrychlejším tempem, ale probíhá. Dostali jsme od něj vstřícný dopis, ve kterém nám píše, že bude iniciovat jednání na odboru dopravy, aby vznikly studie, které by ukázaly, jakým způsobem lze Smetanovo nábřeží zklidnit,“ řekl Filler.

Iniciativu Auto*Matu podle něj podpořily především fakulty Univerzity Karlovy, které na nábřeží nebo v jeho těsné blízkosti sídlí. „Máme podporu i od organizací, které se rovněž zabývají pěší, cyklistickou dopravou,“ dodal Filler s tím, že podporu mají rovněž od Klubu za starou Prahu, od Pražských matek nebo podniků z nábřeží.

autoři: mak , ak
Spustit audio