Eva je absolventkou kurzu EBU Master School On Radio Features (2010–11), od ledna 2012 je dramaturgem pořadu Radiodokument. Od roku 2015 je členem skupiny Evropské vysílací unie EBU Features Group, v roce 2016–17 působí jako jeden z koučů v tréninkovém programu soutěže Ake Blomström Award.
Je autorkou následujících rozhlasových dokumentů:
Božský rošťák Jan Novák (2008), Arcisstraße 12 – dějiny jedné adresy (2008), Najponkovo tvrdohlavé blues (2009), Směřování vzhůru aneb jak se povznést nad realitu (2009), Nebyli jsme u toho (součást týmového dokumentu Máme toho dost?, 2009), Clear Cut / Čistý řez (EBU Master School on Radio Features 2011, odborné vedení Edwin Brys).
V roce 2014 natočila spolu s Janem Trojanem dokument Krajina o frekvenci 67 Hz. Pro víkendovou přílohu společně s Jiřím Kamenem vytvořila mj. pořady Třetí muž ve Vídni, Bytosti zvané houby, Proti vznešenosti hudby a architektury – Poličkou ve stopách Bohuslava Martinů a další.
BIO English
Eva has been working as the editor and producer of the documentary programme Radiodokument (weekly slot Wednesday 9:45–10:45 pm). As a feature maker, Eva has been trying to connect her passion for music, storytelling and exploring sounds. Amongst other, her main credits for the Czech radio are:
The Divine Scamp Jan Novák (2008)
Arcisstraße 12 – History of One Address(2008)
The Stubborn Blues of Najponk (2009)
Are We Already Weary of That All? (2009)
Clear Cut (2011,EBU Master School On Radio Features, coach Edwin Brys)
Soundscape with the frequency of 67 Hz (2015)
Všechny články
-
V umění se dokonalosti nedosahuje, říká operní pěvec Richard Novák
Co odlišuje dobrého zpěváka od umělce, z jehož výkonu běhá mráz po zádech? A jak to, že ještě v devadesáti letech tento operní pěvec vystupuje na koncertních podiích?
-
Některé chyby dělám doživotně, jsem mnohomluvný recidivista, přiznává Milan Uhde v podcastu Momenty
Český spisovatel, scenárista a bývalý politik vypráví o tom, proč se z něj nestal básník, i o své zálibě ve škrtání. A čím ho oslovuje příběh Jiráskova Temna?
-
Radost je podstatná záležitost, abychom přežili, říká sochař Kurt Gebauer
Kurt Gebauer mluví o uměleckém separé na balkoně i o své metodě, jak malbu nepokazit. Rozpovídal se i o tom, na co si musíme „dávat bacha“.
-
Bojím se stádnosti, říká Dana Němcová v podcastu Momenty
Psycholožka a bývalá disidentka se zamýšlí nad tím, co ji v současné společnosti znepokojuje, v čem vnímá mladé lidi jako naději, i nad tím, že změna je vždycky šance.
-
Nikdy mi nešlo o to, abych hrála hlavní roli, říká herečka Marie Drahokoupilová
Herečka Marie Drahokoupilová vzpomíná na své herecké začátky, ročník na DAMU i setkání s Gérárdem Philippem.
-
Mám pocit, že byl život ke mně velkorysý, říká historička umění Eliška Fučíková
Eliška Fučíková, specializující se na dobu Rudolfa II., vypráví o vysněném studiu dějin umění a také o práci na Pražském Hradě za prezidenta Václava Havla.
-
Řešení se vždycky najde, říká Eva Kantůrková
Spisovatelka a scénáristka vypráví o dětství prožitém v různých prostředích. Zamýšlí se nad tím, proč zlý člověk ubližuje víc sobě než svému okolí.
-
Všechno, co v životě potřebujeme, je nám dáno, říká umělecký vedoucí Spirituál Kvintetu Jiří Tichota
Hudebník, muzikolog a entomolog vypráví o své lásce k motýlům, o tom, co ho ovlivnilo a utvářelo, jak hodnotí působení Spirituál Kvintetu i o tom, s čím se těžko smiřuje.
-
Když nejde o život, tak je v každé i zdánlivě neřešitelné situaci šance obstát, říká Marie Málková
Marie Málková vypráví o tom, jak se rodila její láska k divadlu i o éře absurdního dramatu Jana Grossmana v Divadle Na Zábradlí.
-
Každý, kdo má talent, je povinen rozdávat ho darem ostatním, říká houslista Ivan Štraus v Momentech
Ivan Štraus se zamýšlí nad tím, co je talent a k čemu člověka zavazuje, mluví o své lásce k přírodě, poesii a výtvarnu. Vzpomíná i na to, co mu svěřila Charlotta Martinů.