Co si Bůh objedná, to si zaplatí, říká k chystané akci Národní probuzení její organizátor
Pomalu, ale jistě se začíná organizovat kampaň Národní probuzení. Má ambici během listopadu seznámit všechny lidi na území Česka s křesťanskou zvěstí. Stojí za ní iniciativa Connect Disciples Prague, která je spjatá s evangelikálně letniční Církví bez hranic. Svou domovskou církev i poselství akce přišel do pořadu Hergot! přiblížit Josef Bajzík.
„Určitě neplánujeme strašit lidi peklem. Také nechceme mít ve sdělení věci, které by mohly rozdělovat denominace nebo společnost. Rovněž tam nechceme mít slova, na která jsou lidé alergičtí,“ poodhaluje Josef, čím chce během podzimní kampaně oslovit, a připouští, že mezi tato slova může patřit i jméno Ježíš.
Velkolepý plán by měl být dosažen v součinnosti s jinými křesťanskými církvemi. Vzhledem k jejich odlišnostem se jeho realizace neobejde bez kompromisů. „Člověk musí udělat ústupek, nemůže razit tu svojí pravdu. Myslím si, že to alespoň otevře nějakou diskusi a propojí vztahy,“ říká organizátor akce a na otázku po financování říká, že „co si Bůh objedná, to si zaplatí“.
Jakým pozitivním sdělením hodlá Národní probuzení oslovit veřejnost? Jaký význam má slovo národní v názvu iniciativy? Jak podle Josefa vypadá osobní vztah s Bohem? A proč používá ve svém vyjadřování vojenskou hantýrku? Poslechněte si záznam rozhovoru!
Více z pořadu
Mohlo by vás zajímat
E-shop Českého rozhlasu
Víte, kde spočívá náš společný ukrytý poklad? Blíž, než si myslíte!
Jan Rosák, moderátor
Slovo nad zlato
Víte, jaký vztah mají politici a policisté? Kde se vzalo slovo Vánoce? Za jaké slovo vděčí Turci husitům? Že se mladým paním původně zapalovalo něco úplně jiného než lýtka? Že segedínský guláš nemá se Segedínem nic společného a že známe na den přesně vznik slova dálnice? Takových objevů je plná knížka Slovo nad zlato. Tvoří ji výběr z rozhovorů moderátora Jana Rosáka s dřívějším ředitelem Ústavu pro jazyk český docentem Karlem Olivou, které vysílal Český rozhlas Dvojka.