Ján Zákopčaník

18. březen 2005

Zrovna v době, kdy jsou zprávy o počasí zřejmě nejžádanějšími informacemi dne, dozvídá se veřejnost, že z České televize odchází Ján Zákopčaník. Lze v tom vidět pouhou shodu náhod, ale také zvláštní zásah osudu.

Načasování je stejně tak nepřehlédnutelné, jako stylové. Zpráva o tom, že populární moderátor s novým šéfem zpravodajství nenašli společnou řeč, nemá charakter senzační aféry. Z agenturních zpráv to spíše vypadá, že neshoda všechny mrzí. Asi právem. Soudě podle jedné internetové ankety bude Zákopčaník čtyřem lidem z pěti na obrazovce chybět. Vesměs těm, kteří si ho cenili jako profesionála, od kterého chtěli vědět víc, než zda si mají vzít ráno deštník, anebo jak to bude s indexem jejich žízně.

Jako profesionál je asi Ján Zákopčaník svými kolegy v České televizi zastupitelný, protože všichni meteorologii vystudovali, a nejsou tedy pouhými hlasateli. Nezastupitelný je ovšem jako člověk od pohledu veskrze pozitivní. Pro mnoho lidí je stále tím optimistou, který přeje slunce v duši, jakkoli to už nějakou dobu nesměl říkat, údajně kvůli nějakému bylinnému likéru. Ján Zákopčaník sice odchází na vlastní žádost, ale pro Českou televizi je špatnou vizitkou, že nenašla způsob, jak si ho udržet. V privátní firmě by to stálo hlavu šéfa marketingu, anebo by rozčílení akcionáři vyměnili ředitele.

Pětinásobný vítěz ankety o rosničku roku se nakonec jistě uplatní i jinde, podobně jako se neztratily jiné výrazné tváře, které se z obrazovky České televize k její škodě vytratily před ním. Asi je škoda, že se vedení televize nezamýšlí nad tím, zda náhodou příliš snadno neříká svým divákům "škoda". Že tím skutečně vzniká reálná škoda, je totiž nepochybné.

autor: iho
Spustit audio

Více z pořadu